مهم ترین ابزارهای آنالیز اینستاگرام
کاربرد مهم ترین ابزارهای آنالیز اینستاگرام

مهم ترین ابزارهای آنالیز اینستاگرام

آنالیز اینستاگرام یکی از مهمترین بخش‌های فعالیت در اینستاگرام به حساب می‌آید که سوشیال مدیا مارکترها و هر فردی که در این حوزه به صورت جدی فعالیت می‌کند باید به آن توجه داشته باشد بنابراین پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا مهم ترین ابزارهای آنالیز اینستاگرام را معرفی کنیم.

اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین شبکه‌های اجتماعی در ایران و جهان است که کاربران بسیار زیادی از آن استفاده می‌کنند بنابراین نیاز به آنالیز اینستاگرام بسیار مورد توجه است. انواع اکانت های اینستاگرام عبارتند از: حساب شخصی، تجاری یا مخصوص کسب و کار و نوع سوم سازندگان یا Creator. هر نوع از این حساب‌ها برای یک دسته از افراد مناسب است.

برای تجزیه و تحلیل و آنالیز هر کدام از این حساب‌ها ابزارهای مختلفی وجود دارد که سوشال مدیا مارکترها از آن استفاده می‌کنند. آنالیز اینستاگرام یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که هر فرد باید برای حساب خود باید انجام دهد تا ببیند آیا فعالیت او در این شبکه اجتماعی اثربخش و مفید بوده است یا خیر؟

با تجزیه و تحلیل اطلاعات خود می‌توانید بفهمید که آیا اقدامات شما می‌تواند اینستاگرام را به یک ماشین پول‌سازی برای شما تبدیل کند یا باید رویه خود را به کلی تغییر دهید؟ در ادامه این مقاله تصمیم داریم روی مبحث آنالیز پروفایل اینستاگرام کار کنیم و بهترین ابزارهای موجود در این زمینه را ارائه دهیم.

مهم ترین ابزارهای آنالیز اینستاگرام

در حال حاضر ابزارهای مختلفی برای آنالیز، تجزیه و تحلیل اینستاگرام وجود دارد که در ادامه چند مورد از بهترین ابزارها را معرفی خواهیم کرد. نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که ما اصلاً اصرار نداریم که تنها از یک ابزار استفاده کنید بلکه می‌توانید از هر تعداد به دلخواه خود استفاده نمایید.

ممکن است یکی از ابزارها در یک بعد خاص از آنالیز به شما کمک کند و ابزار دیگر در یک حوزه دیگر برای شما مفید و کارساز باشد. مهم این است که بتوانید به کمک این ابزارها حساب اینستاگرام خود را به یک حساب پربازدید و بی‌نظیر تبدیل کنید. در ادامه به چند مورد از مهم ترین ابزارهای آنالیز اینستاگرام اشاره شده است:

درباره مهم ترین ابزارهای آنالیز اینستاگرام
مهم ترین ابزارهای آنالیز اینستاگرام

پیشنهاد مطالعه: مقاله آموزشی خرید فالور اینستاگرام با کیفیت را حتما مطالعه کنید.

ابزار اول: Instagram Insights

اولین ابزاری که می‌توان برای آنالیز اینستاگرام معرفی کرد، ابزاری است که خود اینستاگرام در اختیار کاربران خودش قرار می‌دهد. توجه داشته باشید که برای استفاده از این ابزار لازم است که یک حساب تجاری یا کسب و کار داشته باشید. به این خاطر که این ابزار فقط روی چنین حساب‌هایی جواب می‌دهد.

این ابزار اطلاعات خوبی در زمینه‌های زیر ارائه می‌دهد:

  • اطلاعات مربوط به جمعیت مخاطبان
  • بهترین زمان برای انتشار پست در اینستاگرام
  • مخاطبان کدام محتوا و پست‌ها را می‌پسندند
  • برای کدام پست‌ها نظر می‌گذارند

وقتی شما یک حساب عادی را به یک کسب و کار تبدیل کنید، اینستاگرام تنها اطلاعاتی در مورد پست‌ها و استوری‌ها با شما به اشتراک می‌گذارد. توجه داشته باشید که این ابزار تنها از طریق گوشی هوشمند در اختیار کاربر قرار می‌گیرد و هنوز نسخه دسکتاپ آن عرضه نشده است.

در صورتی که تمایل دارید اطلاعات جزئی‌تر و دقیق‌تری در مورد حساب اینستاگرام در اختیار شما قرار گیرد، لازم است از ابزارهای تخصصی‌تر و بهتری که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌شود، استفاده کنید.

ابزار دوم: Hootsuite Analytics

یکی از مهم ترین ابزارهای آنالیز اینستاگرام در زمینه آنالیز است که وب‌سایت Hootsuite به کاربران خودش ارائه می‌دهد. توجه داشته باشید که استفاده از این ابزار تنها به مدت ۳۰ روز رایگان است و پس از آن موظف به پرداخت هزینه خواهید بود.

ابزار سوم: Iconosquare

این ابزار رایگان و مخصوص حساب‌‎های تجاری یا کسب و کار است و به شما این امکان را می‌دهد که بفهمید حساب اینستاگرامی که در اختیار دارید در چه زمینه‌هایی برتری دارد و در چه حوزه‌هایی می‌تواند پیشرفت کند.

ابزار چهارم: Union Metrics

Union Metrics هم یکی از ابزارهای خوبی است که برای آنالیز اینستاگرام به بازار عرضه شده است و حساب اینستاگرام شما را به صورت نموداری آنالیز و تجزیه و تحلیل می‌کند. اطلاعات این ابزار قابل اطمینان و عالی هستند.

این وب‌سایت تنها یک ابزار برای آنالیز و تجزیه و تحلیل است و امکان مدیریت حساب شبکه‌های اجتماعی و زمان‌بندی پست‌ها را ندارد. این ابزار نسخه پولی هم دارد که با خرید آن گزارش کاملی از آنالیز حساب کاربری خود دریافت خواهید کرد.

ابزار پنجم: Keyhole

Keyhole یکی ابزارهای رقابتی و ویژه برای تجزیه و تحلیل و آنالیز اینستاگرام است. مزیت این ابزار آن است که می‌توانید به کمک آن خودتان را با رقبایی که دارید مقایسه کنید. این ابزار امکان استفاده رایگان را برای کاربران خودش فراهم کرده است.

این ابزار در سال ۲۰۱۸ در معرض یک سری به‌روزرسانی قرار گرفت ولی این به‌روزرسانی‌ها باعث شد که توانایی کاربران در تجزیه و تحلیل فعالیت خودشان در فضای اینستاگرام کمتر شود.

مزیت دیگر این ابزار آنالیز اینستاگرام این است که امکان رهگیری هشتگ‌ها و کمپین‌ها را برای کاربران فراهم می‌کند. این ابزار برای کسانی که به صورت مرتب رقابت‌ها و مسابقات اینستاگرامی برگزار می‌کنند، عالی است. همچنین کسانی که یک هشتگ خاص را دنبال می‌کنند بهتر است از Keyhole استفاده کنند.

ابزار ششم: HypeAuditor

این ابزار یکی از بهترین ابزارهایی است که برای آنالیز اینستاگرام به بازار عرضه شده است. HypeAuditor یکی از ابزارهای خوبی است که کاربران علاقمند می‌توانند از آن نهایت استفاده را ببرند.

مزیت این ابزار آن است که امکان استفاده رایگان از آن وجود دارد. در صورتی که بخواهید رقبای خودتان را ارزیابی کنید، HypeAuditor واقعاً عالی و کارآمد است. همچنین در صورتی که در جستجوی افراد تأثیرگذار (اینفلوئنسر) هستید، HypeAuditor می‌تواند به شما کمک کند.

ابزار هفتم: Hashtagify

اگر از شبکه‌های اجتماعی برای رشد برند خود استفاده می‌کنید، حتماً با اهمیت هشتگ و نحوه هشتگ گذاری در اینستاگرام درست آشنا هستید. هشتگ ابزاری است که با استفاده از آن می‌توانید بازدید و تعامل پست‌های خود را افزایش دهید. حال اگر بخواهید از هشتگ‌ها استفاده کنید، چطور باید آن را آنالیز کنید؟ یکی از ابزارهای آنالیز اینستاگرام که در زمینه آنالیز هشتگ به شما کمک می‌کند، ابزار Hashtagify است.

مهم‌ترین مزیت این ابزار این است که گزارش آنالیز کاملاً دقیق و حرفه‌ای است و به صورت رایگان هم در اختیار شما قرار می‌گیرد. ابزارهای زیادی در این زمینه وجود دارند اما رایگان نیستند و بابت استفاده از آن‌ها باید هزینه پرداخت کنید.

از دیگر قابلیت‌های این ابزار می‌توان به این موضوع اشاره کرد که به شما هشتگ‌های مورد استفاده اینفلوئنسرهای مختلف را می‌دهد. همچنین نحوه استفاده از هشتگ‌ها در طول زمان را می‌گوید و به شما ایده‌های بسیار خوبی در مورد استفاده از هشتگ ارائه می‌کند. پس اگر به دنبال بهترین ابزارهای آنالیز اینستاگرام در زمینه هشتگ هستید، پیشنهاد ما استفاده از ابزار Hashtagify است.

ابزار هشتم: social blade

به دنبال ابزاری هستید که همه شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام، یوتیوب، توییتر، تیک تاک و فیسبوک را به صورت هم‌زمان آنالیز کنید؟ به عبارت ساده‌تر، از شبکه‌های اجتماعی مختلف استفاده می‌کنید و کسب‌وکارتان در همه شبکه‌های اجتماعی فعال است؟ ابزار social blade یک گزینه عالی برای شما محسوب می‌شود.

با استفاده از این ابزار که یکی از بهترین ابزارهای آنالیز اینستاگرام می‌توانید صفحه اینستاگرام خود را به خوبی آنالیز کنید، نقاط ضعف و قوت آن را پیدا کنید و در نهایت، یک استراتژی عالی برای مدیریت بهتر صفحه اینستاگرام یا سایر شبکه‌های اجتماعی خوب بچینید.

ابزار آنالیز اینستاگرام
اهمیت ابزار آنالیز اینستاگرام

پیشنهاد مطالعه: مقاله آموزشی نمایندگی پنل ممبر و فالور ارزان را حتما مطالعه کنید.

ابزار نهم: later

یکی دیگر از بهترین ابزارهای آنالیز اینستاگرام، ابزار later است. البته این ابزار به صورت مستقیم در بخش آنالیز صفحه به شما کمک نمی‌کند اما در بخش آنالیز محتوا می‌توانید از آن کمک بگیرید. در واقع later یک ابزار برای انتشار محتوا در اینستاگرام است که با استفاده از آن می‌توانید محتوای خود را برای انتشار در اینستاگرام زمان‌بندی کنید.

در واقع شما می‌توانید محتوای خود را آماده کنید و با ارائه دسترسی صفحه اینستاگرام خود به این ابزار، به راحتی در زمان دلخواه آن را منتشر کنید. این ابزار برای کسانی که زمان کافی برای انتشار محتوای اینستاگرام ندارند، کاربردی است.

ابزار دهم: social bakers

به دنبال یک ابزار همه کاره برای مدیریت صفحه اینستاگرام خود هستید؟ ما به شما ابزار social bakers را پیشنهاد می‌کنیم. این ابزار کمک زیادی به شما در زمینه‌های مختلف می‌کند که از مهم‌ترین و بهترین ابزارهای آنالیز اینستاگرام هم به حساب می‌آید.

با کمک این ابزار می‌توانید صفحه اینستاگرام خود را آنالیز کنید و هنگام چیدن استراتژی از گزارش آن استفاده کنید. همچنین در کنار ابزار آنالیز اینستاگرام شما می‌توانید از قابلیت زمان‌بندی پست‌های اینستاگرام هم استفاده کنید تا در زمان موردنظر پست دلخواه شما را منتشر کند.

سخن آخر

در این مقاله سعی کردیم تا مهم ترین ابزارهای آنالیز اینستاگرام را به شما کاربران عزیز معرفی کنیم اگر شما هم ابزارهای بیشتری می شناسید در انتهای مقاله معرفی کنید. بیشتر کاربرد آنالیز اینستاگرام زمانی به چشم می آید که تعداد ممبر و فالوورهای آن پیج اینستاگرام زیاد باشد.

اگر شما هم قصد دارید مخاطبان خود را در اینستاگرام افزایش دهید می توانید از طریق لینک های زیر شروع به افزایش ممبر و فالوور کنید.

امروزه تعداد افراد زیادی هستند که به دنبال افزایش فالوور های خود هستند شما با دریافت پنل نمایندگی ممبر و فالوور از تبلیغ ابزار می توانید برای مشتریان خود به راحتی ثبت سفارش انجام دهید.

ورود به پنل پیامک         ورود به پنل شبکه های اجتماعی

به این ترتیب شما با استفاده از لینک های زیر می توانید با تیم پشتیبان در ارتباط باشید. و یا با مراجعه به سایت با ثبت نام کار خود را شروع کنید.

  پیج اینستاگرام  آقای مهندس طاهری

درباره‌ی تیم تولید محتوا تبلیغ ابزار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.