تکنیک های افزایش رضایت مشتری
اهمیت تکنیک های افزایش رضایت مشتری

تکنیک های افزایش رضایت مشتری

تکنیک های افزایش رضایت مشتری برای توسعه یک سازمان و جلب رضایتمندی مشتری خیلی مهم است؛ زیرا با این فاکتور می توان متوجه شد که کدام یک از خدمات ما برای مردم مفیدتر هستند و زندگی آن ها را آسان تر می کنند.

بهترین تکنیک های افزایش رضایت مشتری

۱- نحوه بازخورد مشتری 

شما باید مداوم دیدگاه، تجربیات و نیازهای مشتریان را موقع تعامل با خدمات برندتان پیدا کنید. این کار را می توانید از طریق ارسال فرم نظرسنجی در ایمیل یا به شکل تلفنی انجام دهید.

همچنین لازم است یک سیستم شکایت ایجاد کنید؛ این کار باعث می شود مشتریان شما احساس راحتی کنند، مشکلات و مسائل خود را صریح با شما در میان بگذارند. با این ترفند متوجه خواهید شد که چه اصلاحاتی باید در سیستم کاری خود اعمال کنید.

۲- برخورداری از تیم پشتیبانی برای مشتریان 

هدف شما جذب و حفظ رضایت مشتری است؛ پس برای این کار باید یک تیم پشتیبانی قوی و حرفه ای مهیا کنید. می توانید نمایندگانی را جذب کنید که در این کار توانمند هستند و استعداد دارند؛ برای آن ها کلاس های آموزشی برگزار کنید تا چگونگی ارتباط درست با مشتری را یاد بگیرند و همدلی و صبوری لازم را موقع حضور در فروشگاه داشته باشند.

همچنین به پاس تلاش هایی که بابت ایجاد رضایت مشتری می کنند هر از گاهی به آن ها پاداش و تشویقی دهید؛ این مسئله باعث افزایش انگیزه در کارکنان و سرویس دهی بهتر به مشتریان می شود.

۳- استفاده از راه کارهای مجازی برای حفظ مشتریان 

یکی از اصول جذب رضایت مشتری در فروشگاه اجرای تکنیک های بازاریابی عصبی است. بازاریابی عصبی مجموعه ای از ابزارها را شامل می شود که واکنش های زیستی مغز را در مواجهه با راهبردهای بازاریابی یعنی ارتباطات، تبلیغات و انواع محصولات بررسی می کنند. می توانید برای بهبود اعتبار برند خود همچنین ایجاد یک ارتباط روانی مثبت بین مشتری و برند شیوه‎ های زیر را امتحان کنید:

۴- تماس با تلفن همراه

یکی از اصول فوق العاده برای حفظ مشتریان ارائه خدمات پشتیبانی از طریق تلفن همراه است. پس شماره آن ها را در سیستم ثبت کنید و به نمایندگان خود اطلاع دهید تا در موقعیت های منا سب با افراد تماس بگیرند و آن ها را از خدمات شرکت بهره مند سازند.

۵- ارتباط از طریق رسانه های اجتماعی

یکی از بهترین اشکال ارتباطی که می توانید با مشتریان داشته باشید در بستر شبکه های اجتماعی مثل تلگرام است. می توانید یک زمان از روز را برای پاسخگویی به سؤالات مشتریان اختصاص دهید تا آن ها با مطرح کردن مشکلات خود راه حل های مناسب را از شما دریافت کنند.

تکنیک های افزایش رضایت مشتری
کاربرد تکنیک های افزایش رضایت مشتری

پیشنهاد مطالعه: مقاله آموزشی نمایندگی پنل ممبر و فالور ارزان را حتما مطالعه کنید.

۶- خدمات سلف سرویس

بعضی از مشتریان دوست دارند تا مشکلات کوچک را خودشان حل کنند. شما می توانید در وب سایت خود بخشی را تحت عنوان سؤالات متداول راه اندازی کنید و همه مطالب لازم را آنجا بنویسید تا مشتریان راهکار مشکلات خود را در این قسمت پیدا کنند.

جلب رضایت مشتری با ۷ روش اثبات شده

حالا که بهترین تکنیک های افزایش رضایتمندی مشتریان را شناختید، بیایید با ۷ روش اثبات شده در این زمینه هم آشنا شوید:

۱- ارائه پاسخ فوری به سؤالات در فروشگاه یا فضای آنلاین

یکی از مهمترین روش ها برای جلب رضایتمندی مشتری پاسخگویی در اسرع وقت است؛ چه در فروشگاه چه به صورت اینترنتی. اگر تلگرام را برای ارتباط آنلاین با مشتریان انتخاب کرده اید می توانید از ربات برای پاسخگویی خودکار به سؤالات افراد استفاده نمایید یا هر از گاهی چت زنده با آن ها برقرار کنید.

۲- رعایت آداب خدمات رسانی به مشتری

آیا می دانستید اخلاق کاری و رابطه اجتماعی خوب، یکی از بهترین اصول بازاریابی عملگرا به ایجاد روابط بلندمدت با مشتری کمک می کند؟ خب لازم است چند نکته را رعایت کنید:

از عبارات مثبت مثل “خوش آمدید” استفاده کنید.

فعالانه به مشتریان گوش دهید؛ زیرا گاهی در خلال حرف‎هایشان متوجه میزان رضایت آن ها خواهید شد.

به عنوان یک اصل آداب خدمات مشتری قدردانی از آن ها را فراموش نکنید.

خیلی شفاف اطلاعات معتبر درباره محصولات را به مشتریان ارائه دهید تا سردرگم نشوند و اعتمادشان باقی بماند.

۳- ارائه خدمات در زمان مناسب با ابزارهای بصری

بهترین «کلید رضایت مشتری» به کارگیری ابزارهای بصری مثل تماس های آنلاین ویدیویی برای نمایش دادن و مرور محصولات و محیط فروشگاه و تعامل بیشتر با مشتری است؛ زیرا ارتباط چهره به چهره خیلی در حل مشکلات افراد تأثیر دارد و میزان صمیمیت و وفاداری آن ها را افزایش می دهد.

۴- ارتقای توانمندی های تیم بازاریابی

بالاتر هم اشاره کردیم تربیت نمایندگان فروش حرفه ای تأثیر خوبی در بهبود سطح رضایت مشتری دارد؛ اما الان با ذکر مثال می خواهیم بگوییم تأثیر این عامل شگفت انگیز است. هتل ریتز کارلتون این مجوز را به کادر پرسنل خود داد تا با خرج روزی ۲۰۰۰ دلار مشتریان را خوشحال کنند.

باید ساختاری ایجاد کنید که نمایندگان شما به‎طور مستقل به حل و فصل مشکلات مشتریان بپردازند تا بتوانند خدمات برتر را پیدا کنند؛ در یک کلام، باید به آن ها قدرت دهید!

۵- استفاده از معیارهای رتبه بندی رضایت مشتری

علاوه بر شاخص رضایت مشتریان، معیارهای دیگری هم در این زمینه برای رتبه بندی نظرات و سطح Customer satisfaction وجود دارد:

• امتیاز خالص پروموتر (NPS)

این شاخص میزان رضایت و تجربه مشتری را با سؤالات کلیدی می سنجد و عدد آن بین ۱ تا ۱۰ قرار دارد؛ برای مثال می پرسد چقدر احتمال دارد این برند را بر برندهای دیگر ترجیح دهید؟

• امتیاز تلاش مشتری (CES)

طبق این شاخص از مشتریان می خواهید تجربه خود را درباره محصولات و خدمات برند خود ارزیابی کنند.

جلب رضایت مشتری
اهمیت جلب رضایت مشتری

پیشنهاد مطالعه: مقاله آموزشی خرید فالور اینستاگرام با کیفیت را حتما مطالعه کنید.

۶- ارزش قائل شدن برای بازخورد مشتریان

عمده مشتریان به برندهایی وفادار می مانند که برای بازخورد آن ها چه مثبت باشد چه منفی ارزش قائل می شوند؛ زیرا وقتی صدایشان شنیده می شود قدردانی می کنند. در نتیجه طول عمر برند شما بالا می رود و مشتریان وفادار تبدیل به مدافعان برند شما خواهند شد.

۷- ارائه پشتیبانی با استراتژی بازاریابی omnichannel

omnichannel یک سیستم یکپارچه برای کمک به کسب و کارهای دیجیتال است و انواع مکالمات در همه رسانه ها مثل شبکه های اجتماعی و ایمیل را ساده سازی می کند.

در قالب این استراتژی می توانید همه مکالمات را تحت یک پلتفرم مدیریت کنید. در نتیجه هم میانگین زمان پاسخگویی کاهش می یابد همچنین تجزیه تحلیل عمیقی درباره سفر مشتری به دست می آورید.

نتیجه گیری

کلید دستیابی به موفقیت در بازاریابی و فروش خدمات در جهت بهبود سطح Customer satisfaction است که این معیار با «شاخص رضایت مشتریان (CSAT) »اندازه گیری می شود.

پس اگر در فکر راه اندازی یک کسب و کار هستید حتماً بهترین تکنیک های افزایش رضایتمندی مشتریان را در نظر داشته باشید. این عامل باعث می شود تا بقای کسب و کار شما تضمین شود و اعتبار برندتان افزایش پیدا کند. در این مسیر می توانید از سایر اصول بازاریابی مثل روانشناسی کسب و کار یا استراتژی omnichannel هم استفاده کنید.

یکی از بهترین استراتژی های کسب و کار که امروزه می توان به آن اشاره کرد و شروع خوبی برای کسب درآمد شما می باشد استفاده از پنل ممبر و فالور و پنل پیامک تبلیغ ابزار است.

امروزه تعداد افراد زیادی هستند که به دنبال افزایش فالوور های خود هستند شما با دریافت پنل نمایندگی ممبر و فالوور از تبلیغ ابزار می توانید برای مشتریان خود به راحتی ثبت سفارش انجام دهید.

ورود به پنل پیامک         ورود به پنل شبکه های اجتماعی

به این ترتیب شما با استفاده از لینک های زیر می توانید با تیم پشتیبان در ارتباط باشید. و یا با مراجعه به سایت با ثبت نام کار خود را شروع کنید.

  پیج اینستاگرام  آقای مهندس طاهری

درباره‌ی تیم تولید محتوا تبلیغ ابزار

همچنین ببینید

انواع مختلف کسب و کار اینترنتی

انواع مختلف کسب و کار اینترنتی سلام به تبلیغ ابزار خوش امدید همانطور که در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.